آموزش اصول معامله گری

2825 بازدید

بین تحلیلگر ها و معامله گر ها فقط یک فرق اساسی وجود دارد و آن هم این است که همه ی معامله گر ها یک استراتژی معاملاتی برای خود دارند ولی هیچکدام از تحلیلگران از استراتژی معاملاتی استفاده نمی کنند بنابراین برای معامله گر شدن هر سهامدار باید اصول معامله گری را یاد بگیرد.

اصطلاحا منظور از استراتژی معاملاتی این است که به مجموعه فرآیند هایی که منجر به انتخاب حدضرر و حدسود می شوند استراتژی معاملاتی می گویند.

همانطور که می دانید تعیین حدضرر و حد سود یکی از ارکان معامله کردن می باشد و کسی که در حین معاملات حدضرر یا حدسود ندارد به مانند مسافری می باشد که نقشه ی راه ندارد و هر لحظه ممکن است وسط مسافرت راه خود را گم بکند و از رسیدن به هدف خود باز بماند.

حال سوال مهم اینجاست که ما چگونه برای خود یک استراتژی معاملاتی مناسب تعریف بکنیم؟

هنگام تعریف کردن استراتژی معاملاتی حتما باید به نکات زیر توجه بکنید:

1- روند کلی معاملات شما به چه شکلی است یعنی اینکه شما بیشتر سعی بر نوسانگیری دارید یا اینکه علاقه ی زیادی به سرمایه گذاری میان مدت از خود نشان می دهید.

2- روحیه معاملاتی شما به چه شکلی است یعنی شما با کوچترین افزایش فشار فروش در بازار هیجان زده می شوید؟

3- شما در چه زمینه ی تحلیلی تخصص دارید یعنی باید از بین تابلوخوانی و تحلیل تکنیکال و بنیادی یکی را به عنوان زمینه ی اصلی کار خود انتخاب بکنید و همینطور از بقیه به عنوان ابزار های کمکی در کنار آن استفاده نمایید.

برای اینکه بتوانید اصول معامله گری را یاد بگیرید باید حتما به نکات بالا توجه بکنید و به این هم حتما باید دقت بکنید که استراتژی که برای خود انتخاب کرده اید حتما باید در چندین معامله امتحان پس بدهد و بعد اینکه حداقل در 3 معامله توانست با موفقیت جواب بدهد می توانید از آن به عنوان استراتژی خود استفاده بکنید تا بتوانید سود های خوبی را به دست بیاورید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1594
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد آموزش اصول معامله گری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.