آموزش نوسان گیری و ترفند های آن

2773 بازدید

قطعا تا به حال زیاد شنیده اید که مثلا فلان شخص نوسان های 10 درصدی از یک سهم گرفته است و یا توانسته است سود خوبی را در کوتاه مدت به دست بیاورد و ما اصطلاحا به این موضوعات پدیده ی نوسان گیری می گوییم و  سعی داریم که در این مقاله به راهکار های آموزش نوسان گیری بپردازیم.

توجه بکنید که نوسان گیری را همیشه در بازار های راکد و بدون جهت انجام می دهند و انجام نوسان گیری در بازار های صعودی و نزولی کار بسیار اشتباهای هست.

و همینطور سهمی را که جهت نوسانگیری انتخاب می کنیم بسیار مهم هست و باید سعی بکنیم سهم هایی را جهت این موضوع انتخاب بکنیم که برای مدت طولانی در یک محدوده ی خاصی در حال نوسان هستند.

برای انجام نوسان گیری باید به نکات زیر حتما توجه کافی داشته باشیم:

– از انجام نوسانگیری در سهم هایی که قرارند به زودی گزارشات مهمی را روانه کدال بکنند و یا قرارند به زودی بسته بشوند خودداری بکنیم.

– برای نوسان گرفتن باید دنبال الگو های تکرار شونده باشیم به عنوان مثال برخی سهم ها به یک محدوده قیمتی مانند کف کانال و خط روند حساسیت ویژه ای دارند و ما باید دنبال چنین موقعیت هایی باشیم.

– توجه بکنید که هنگام نوسانگیری باید حتما حد سود دقیق داشته باشید و به عنوان مثال پیش خودتان بگویید که هر وقت به 15 درصد سود رسیدم سهم مورد نظر را حتما خواهم فروخت و نباید برای سود های بیشتر طمع کرد.

– همیشه یادتان باشد که نوسانگیری را با بخش کوچک سرمایه خودتان انجام بدهید و نباید برای این کار سرمایه زیادی اختصاص داد.

در کل کسانی در فرآیند نوسانگیری موفق هستند که به مفاهیم تحلیل تکنیکال و روان شناسی بازار تسلط کافی داشته باشند و به راحتی با یک نگاه بتوانند حمایت ها و مقاومت های مهم یک سهم را تشخیص بدهند پس به همین خاطر توصیه ما این است که بعد یادگیری کامل مفاهیم اشاره شده وارد مبحث نوسان گیری بشوید.

جهت مشاهده ی آموزش ویدیویی نوسان گیری اینجا را انتخاب کنید.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1623
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد آموزش نوسان گیری و ترفند های آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.