تاثیر حجم مبنا در سرمایه گذاری

2865 بازدید

سهام شرکت های بزرگ را در اولویت بررسی قرار بدهیم یا اینکه تمرکزمان روی سهام شرکت های کوچک باشد و تغییر حجم مبنا چه تاثیری بر سرمایه گذاری دارد؟

با آمدن قانون جدید حجم مبنا سرمایه گذاری روی شرکت های بزرگ و کوچک از اهمیت ویژه ای برخوردار هست و عمده اهمیت آن را در ریزش اخیر بازار شاهد بودیم.

تفاوت اصلی شرکت های بزرگ و کوچک در پر کردن حجم مبنا می باشد و این زمانی اهمیت می یابد که سهم در صف خرید یا صف فروش قفل باشد.

در مورد تغییر حجم مبنا چهار نکته ی بسیار مهم وجود دارد:

– شرکت های بزرگ وقتی در روند های اصلاحی و ریزشی در صف فروش قفل می شوند به راحتی حجم مبنا را پر می کنند و این باعث تشدید ریزش این شرکت ها می شود.
– شرکت های کوچک وقتی در روند های اصلاحی در صف فروش قفل می شوند به سختی حجم مبنای خود را پر می کنند که این باعث کند شدن روند اصلاح سهم می شود که نمونه ی بارز آن را در اصلاح اخیر بازار شاهد بودیم.

– شرکت های بزرگ زمانی که در روند های صعودی در صف خرید قفل می شوند با توجه به اینکه ارزش مارکت بزرگی دارند زود حجم مبنا را پر کرده و از روند های صعودی عقب نمی افتند.
– و همینطور شرکت های با مارکت کوچک چون موقع قفل شدن در صف خرید حجم مبنا را به سختی پر می کنند بعضی وقت ها روند رو به رشدشان کند می شود.

بنابراین هر کدام معایب و مزایایی برای خودشان دارند و این بستگی به سلیقه ی معامله گر دارد که یکی از آن ها را انتخاب بکند در نتیجه بهتر است ما با توجه به وضعیت بازار تصمیم بگیریم که در آن برهه از زمان سهام شرکت های بزرگ بهتر است یا باید شرکت های کوچکتر در اولویت بررسی قرار بگیرند و قطعا اتخاذ یک تصمیم خوب می تواند در روند معاملاتی ما اثر گذار باشد.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1530
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تاثیر حجم مبنا در سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.