فرق معامله گر با تحلیلگر

2882 بازدید

شاید تا به حال واژه های تحلیلگر و معامله گر زیاد به گوشتان خورده و اینجاست که جای سوال پیش می آید آیا تحلیلگر ها یک معامله گر نیستند؟

در جواب سوال باید گفت هر معامله گری حتما یک تحلیلگر هست ولی هر تحلیلگری معامله گر نیست!

دلیل این موضوع هم این است که یک معامله گر توانایی تحلیل کردن و همینطور قدرت تشخیص ورود و خروج مناسب را دارد و همواره با یک استراتژی تعریف شده هیجان خود را هنگام معامله کنترل می کند و همواره توانایی پیاده کردن تحلیل های خود روی معاملات را دارد.

ولی یک تحلیلگر صرفا توانایی تشخیص جهت روند را دارد ولی اینکه آیا می تواند با استفاده از تحلیل های خود سود بکند کمی جای بحث وجود دارد چرا که هنوز به یک استراتژی ثابتی نرسیده که با استفاده از آن برآیند کلی معاملاتش با سود همراه باشد.

حالا جای سوال اینجاست که چطور در حین اینکه یک تحلیلگر هستیم یک معامله گر خوب باشیم؟

برای این کار باید این را در نظر گرفت که همیشه نمی توانیم در معاملاتمان همواره سود کسب بکنیم ولی باید این را بدانیم که برآیند کلی معاملات ما آیا سود ده است یا خیر؟

برای مثال آیا ما می توانیم در عرض یک سال کل سرمایه خودمان را به میزان حداقل ۴۰ درصد افزایش بدهیم؟چرا که سپرده های بانکی همواره بهره بین ۱۵-۲۰ درصد دارند در نتیجه باید وقتی که در بورس می گذاریم اینقدر ارزش داشته باشد که حداقل بتوانیم سود قابل قبول به دست بیاوریم.

برای اینکه یک معامله گر باشیم باید همواره در هر معامله ای که انجام می دهیم اشتباه هایی که کردیم را روی یک کاغذ نوشته و به دنبال برطرف کردن این موضوع ها باشیم و قطعا بعد از چندین معامله اشتباه های ما همواره کمتر شده و ما رفته رفته خواهیم توانست به تحلیل های خود پایبند باشیم و بازدهی مورد نظر را به دست خواهیم آورد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1326
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک

نظرات

2 نظر در مورد فرق معامله گر با تحلیلگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *