مهمترین تکنیک های معامله گری

2674 بازدید

یکی از مهمترین تکنیک های معامله گری توانایی در کنترل هیجانات حین خرید و فروش سهام می باشد به طوری که برخی اوقات سهامدار به خاطر هیجاناتی که هنگام تایم معاملاتی رخ می دهد نمی تواند معاملات مناسبی را انجام بدهد که این امر باعصث کاهش سودآوری و حتی ضرر در حین معامله می شود.

یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود معامله گر دچار این اتفاقات بشود این است که تصمیم های خود را در تایم بازار می گیرد و همان جا هم اجرا می کند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه می باشد چرا که شخص سرمایه گذار باید تصمیم خود را در خارج از تایم بازار بگیرد و اجرا کردن آن را در حین تایم بازار انجام دهد.

شاید بپرسین این تصمیم گرفتن در خارج تایم معاملاتی چه مزایایی دارد:

1- در خارج تایم معاملاتی شما ساعت ها زمان دارید و به راحتی می توانید سهم مورد نظرتان را تحلیل بکنید.

2- در خارج تایم بازار چون دیگر معاملاتی وجود ندارد و تحرکاتی در تابلو انجام نمی شود بنابراین شما به راحتی و بدون استرس می توانید راجب سهم مورد نظر خود فکر بکنید.

بگذارید با یک مثال بهتر برایتان توضیح بدهم فرض کنید در تایم بازار یکی از دوستانتان به شما سهم X را پیشنهاد می دهد و شما آن را زیر نظر می گیرد و وقتی این سهم چند درصد رشد می کند شما فورا دستپاچه می شوید و به خاطر ترس از جا ماندن از روند صعودی فورا آن را می خرید ولی بعد شب همان روز بر حسب اتفاق متوجه می شوید که این سهم قرار است به زودی حداقل برای یک ماه بسته شود و همینطور این سهم از لحاظ نمودار واگرایی منفی دارد و همین موضوعات فورا باعث پشیمانی و دل سردی شما می شود.

بنابراین:

  • همه ی تصمیمات باید خارج تایم بازار گرفته بشود.
  • فقط اجرا کردن آن ها در تایم بازار انجام بشود.

 

همچنین می توانید این مطلب آموزشی را نیز مطالعه بکنید: تکنیک های مهم صف خرید و صف فروش

 

حال چند تا نکته ی مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کرد:

1- اگر شما در خارج تایم بازار تصمیم گرفتید که فردا سهمی را خرید و فروش نکنید بنابراین سعی کنید فردا زیاد پشت سیستم نباشید و فقط هر نیم ساعت یا یک ساعت یک بار کلیت سبد و بازار را رصد بکنید.

2- در صورتی که خارج تایم بازار تصمیم گرفتید که فردا سهمی را بخرید برای خرید خود محدوده ی مشخصی را معین کنید و فردا سعی کنید که خرید خود را فقط در آن محدوده انجام بدهید.

3- در صورتی در تایم بازار مدام پشت سیستم باشید که احساس می کنید که در آن روز معاملاتی قرار است حدضرر یا حدسود یکی از سهم هایتان فعال بشود.

4- در صورتی که خارج تایم بازار تصمیم گرفتید که فردا سهمی را بفروشید برای فروش خود محدوده ی مشخصی را معین کنید و فردا سعی کنید که فروش خود را فقط در آن محدوده انجام بدهید.

پس همانطور که دیدید تکنیک های معامله گری می تواند تاثیر زیادی در کنترل هیجانات داشته باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1889
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد مهمترین تکنیک های معامله گری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.