چرا در روند های صعودی زود پیاده می شوم؟

2725 بازدید

شاید برای شما هم جای سوال باشد چرا همواره در روند های صعودی که سهم ها آغاز می کنند به راحتی در اوایل روند سهام خود را می فروشم و به اصطلاح توسط بازیگران سهم پیاده می شوم؟

خب این می تواند سه دلیل مهم داشته باشد:

1- کسب نکردن بازدهی های مناسب در معاملات قبلی

2- نداشتن حد ضرر متحرک یا داینامیک

3- تلاش برای جبران ضرر های قبل

خب به نظر این 3 عامل مهمترین دلیل این موضوع می باشد به طوری که اگر شما این موارد را رعایت بکنید به راحتی از روند های صعودی جای نخواهید ماند و به طور مثال اگر سهمی قرار باشد که بازدهی 150 درصدی در این رالی صعودی خود داشته باشد شما به راحتی به 10 یا 20 درصد سود قانع نخواهید بود.

مورد اول که کسب نکردن بازدهی های مناسب هست بیشتر مربوط به وضعیت روانی یک معامله گر می شود به طوری که معامله گر هنوز به این باور نرسیده که می توان از یک معامله سود های عالی و کاملی را کسب کرد و همواره معاملاتش به صورت نوسانی بوده است.

مورد دوم که مهم ترین فاکتور هم می باشد مربوط به عدم تعیین حدضرر متحرک توسط سهامدار می باشد.یعنی اگر قیمت شروع به بالا رفتن کرده و توانسته مقاومتی را بشکند و بالای آن تثبیت بکند آن موقع این سهامدار حدضرر خود را باید زیر مقاومت شکسته شده بگذارد و به همین ترتیب با هر رشد قیمت حدضرر خود را نیز تغییر دهد که با این کار بخش عمده ی هیجان معاملاتی گرفته می شود.

مورد سوم هم به این مربوط می شود که تریدر در معاملات قبلی اکثرا ضرر کرده و الان یک نوع حالت انتقام بهش دست داده و تلاش دارد که با کوچکترین سود ، ضرر های قبلی خود را پوشش دهد و با این سود های کوچک سعی بر تسکین خود دارد.که به شخصه توصیه دارم بعد از هر ضرری که در معاملات خود کردین اندکی برای خود استراحت بدین و بعد این که به آرامش کامل رسیدین معاملات بعدی خود را شروع بکنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1323
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک

نظرات

0 نظر در مورد چرا در روند های صعودی زود پیاده می شوم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.