نکته ی مهم راجب اندیکاتور

3156 بازدید

اندیکاتور ها و اسیلاتور ها همواره برای ما یک ابزار کمکی به شمار می آیند ولی به این نکته باید توجه کرد که این ها صرفا یک ابزار کمکی می باشند و نباید صرفا به عنوان عامل اصلی تصمیم گیری ما تلقی شوند و در این بین اندیکاتور rsi هم از پرکاربردترین اندیکاتور ها به شمار می آید که به آموزش تصویری اندیکاتور می پردازیم.

در استفاده از اندیکاتور rsi یک اشتباه رایج که وجود دارد این است که معامله گر به خیال خودش فکر می کند اگر اندیکاتور به محدوده ی اشباع خرید رسید زمان فروش فرا رسیده و اگر اندیکاتور وارد بخش اشباع فروش شده آن موقع است که این سهم باید برای خرید در نظر گرفته شود که این نگرش ها کاملا اشتباه می باشد.

برای درک کامل موضوع به مثال زیر توجه کنید:

rsi

 

همانطور که می بینید قیمت از وقتی که به محدوده ی 2150 تومان رسیده اندیکاتور rsi وارد محدوده ی اشباع خرید شده است و در نتیجه به ما هشدار ریزش داده ولی قیمت به جای ریزش بعد آن رشد حدود 60 درصدی را تا حوالی 3400 تومان داشته است و اگر بنا بود ما با استفاده از این استراتژی سهممان را بفروشیم آن گاه بخش عمده ی سود حاصل از روند صعودی را از دست داده بودیم.

حال نکته ی مهم اینجاست که معامله گران باید به این نکته توجه بکنند که اندیکاتور زمانی به ما هشدار ریزش می دهد که وارد محدوده ی اشباع خرید شده و بعد مدتی نوسان در این محدوده دوباره به زیر محدوده اشباع خرید بیاید.

برای درک بهتر موضوع به آموزش تصویری اندیکاتور در مثال زیر توجه کنید:

اشباع خرید

همانطور که در مثال بالا می بینید اندیکاتور بعد از مدتی نوسان بالای محدوده ی اشباع خرید آن را رو به پایین شکسته و از محدوده اشباع خرید خارج شده است و اینجاست که اندیکاتور به ما هشدار ریزش داده و همانطور که مشاهده می کنید قیمت بعد آن 30 درصد افت کرده است.

همین موضوع در مسئله ی اشباع فروش هم صادق است به طوری که اندیکاتور هر وقت وارد محدوده ی اشباع فروش شد و بعد مدتی نوسان در این محدوده دوباره توانست این محدوده را رو به بالا بشکند و از آن خارج شود آن موقع است که اندیکاتور به ما هشدار روند صعودی می دهد.

برای درک موضوع به مثال زیر توجه کنید:

اشباع فروش

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید اندیکاتور بعد مدتی نوسان در محدوده ی اشباع فروش آن را رو به بالا شکسته و از آن خارج شده است و بعد این اتفاق قیمت توانسته یک روند صعودی قوی را شروع بکند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1333
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک

نظرات

10 نظر در مورد نکته ی مهم راجب اندیکاتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *