آموزش نکات مهم نوسان گیری

3092 بازدید

یرخی از معامله گر ها در بازار های رکودی از استراتژی نوسان گیری استفاده می کنند و این استراتژی نکات مهمی دارد که حتما باید به آن توجه کرد که ما یکی از این نکات مهم در مبحث آموزش نوسانگیری را در پاراگراف زیر آورده ایم.

توجه بکنید که مبحث نوسانگیری فقط مختص بازار های راکد می باشد و هیچگاه در بازار های صعودی و نزولی استفاده نمی شود چرا که اگر ما در بازار های صعودی نوسانگیری بکنیم آن موقع بخش عمده ی سود معامله را از دست خواهیم داد و اگر در بازار های نزولی نوسانگیری بکنیم آن موقع ممکن است وارد ضرر بشویم بنابراین بهترین بازار ها جهت نوسانگیری بازار های بدون روند و نوسانی می باشد.

ما اصطلاحا به سهامی که در یک بازه ی قیمتی مشخصی حرکت بکنند و روند خاصی نداشته باشند سهام نوسانی می گوییم و معمولا این مدل سهم ها چند روز مثبت می شوند و سپس چند روز منفی  و در کل نظم خاصی ندارند.

جهت این که ما بتوانیم به یک نوسانگیر موفق تبدیل بشویم نیاز است که مدام در این زمینه تمرین و تکرار بکنیم و قطعا این مبحث نیاز به تخصص زیادی دارد ولی در عین حال یاد گرفتن آن هم آسان و جذاب می باشد.

 

برای اینکه ما بتوانیم سهم مناسب جهت مبحث نوسانگیری را انتخاب بکنیم می آییم و دو تکنیک مهم را معرفی می کنیم:

تکنیک بررسی تابلوی سهم : ابتدا می آییم و یک بازه ی زمانی یک ماهه را انتخاب می کنیم و اگر در این بازه ی زمانی یک ماهه تعداد روز های منفی با تعداد روز های مثبت تقریبا برابر باشند آن موقع سهم مورد نظر در آن بازه ی زمانی مناسب نوسان گیری بوده است.

تکنیک بررسی نمودار سهم: اگر نمودار سهم ما در یک بازه ی زمانی مشخصی دارای الگو های تکرار شونده باشد و نمودار همواره داخل محدوده ی خاصی حرکت بکند آن موقع سهم مورد نظر در آن بازه ی زمانی مناسب نوسانگیری بوده است.

 

این مطلب را نیز بخوانید : آموزش برخی قواعد مهم نوسانگیری

 

در این فیلم آموزش نوسان گیری ما با رعایت یک سری نکات و اصول مهم توانستیم سهم مناسب نوسان گیری را شناسایی بکنیم و فقط حتما توجه بکنید که همواره دنبال سهامی بروید که همیشه در حال تکرار یک سری الگو هستند یعنی در یک محدوده ی قیمتی خاصی همواره در حال نوسان می باشند و قدرت خریداران با قدرت فروشنده ها در چنین سهم هایی برابر هست و معمولا این مدل سهم ها مناسب نوسان گیری می باشند.

پس همانطور که مشاهده کردید با رعایت چند نکته ی ساده و همینطور مهم به راحتی می توان در مبحث آموزش نوسان گیری موفق بود و در نتیجه می توان به یک معامله گر موفق تبدیل شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1780
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد آموزش نکات مهم نوسان گیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام. اگه ممکنه فیلتر الگوی تکرار شونده در یک بازه قیمتی مثلا 30 روز گذشته رو بنویسید. با تشکر