تشخیص میزان فشار خرید و فشار فروش

2840 بازدید

شاید برای شما زیاد سوال پیش آمده باشد که سهمتان آیا فشار خرید دارد یا اینکه هنوز با فشار فروش مواجه هست؟ یا اینکه آیا صرفا با استفاده از مفاهیم صف خرید و صف فروش می توان این موارد را تشخیص داد یا خیر؟

برای پاسخ به این سوالات اول از همه باید سهم های مورد نظر خودمان را در بازار های منفی و فشار فروش دار بررسی بکنیم چرا که بازار های منفی بهترین مکان یرای سنجش زور خریداران و فروشندگان می باشند.

ما برای این کار 4 دسته بندی تعریف می کنیم:

1- سهم هایی با فشار خرید بالا: این سهم ها با صف خرید کار خودشان را شروع می کنند و با صف خرید نیز کارشان را به پایان می رسانند.

2- سهم هایی با فشار خرید نسبی: این سهم ها با فشار خرید کار خود را شروع می کنند ولی از اواسط بازار کمی فشارفروش افزایش یافته و قیمت آخرین معامله افت می کند.

3- سهم هایی با فشار فروش بالا: این سهم ها با صف فروش کار خود را شروع می کنند و با صف فروش هم کارشان را به پایان می رسانند.

4- سهم هایی با فشار فروش نسبی: این سهم ها با فشارفروش معمولی کار خودشان را شروع می کنند و در اواخر بازار فشارفروش کمی افزایش یافته و حتی تا صف فروش هم پیش می روند.

پس در نتیجه شما به راحتی با استفاده از دسته بندی های بالا می توانید سهام خود را بررسی کرده و میزان فشارخرید و فشارفروش را در آن های شناسایی بکنید.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1736
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تشخیص میزان فشار خرید و فشار فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.