راز تشخیص ورود و خروج پول هوشمند

3097 بازدید

تشخیص ورود و خروج پول هوشمند یکی از مهمترین پارامتر های تحلیل با استفاده از تکنیک تابلوخوانی می باشد چرا که یک تابلوخوان خوب اول باید بتواند تحرکات نقدینگی را شناسایی بکند و بعد به تابلوخوانی آن سهم بپردازد بنابراین اول از همه ما باید معنی پول هوشمند در بورس را یاد بگیریم که به همین خاطر دوستان به مطالب زیر حتما توجه بکنند.

برای تشخیص ورود و خروج پول هوشمند نکته ی مهمی وجود دارد و آن هم این است که اگر حجم آن روز سهم حداقل 3 برابر میانگین حجم ماهیانه آن سهم باشد آن موقع ما اینجا تحرک پول هوشمند را داریم و حال این بستگی به نمودار و تابلوی سهم دارد تا بتوانیم تشخیص بدهیم که پول هوشمند وارد شده است یا در حال خروج می باشد.

قطعا تحلیلگری موفق هست که در کنار استفاده از ابزار های تحلیلی بتواند جهت بازار را شناسایی بکند و همواره روی گروه هایی تحلیل خود را انجام بدهد که در آن گروه ها ما گردش نقدینگی بالایی را داریم بنابراین مبحث گردش نقدینگی یکی از معیار های مهم در شروع روند سهم ها می باشد و سهمی که در آن گردش نقدینگی وجود ندارد ممکن است تا مدت ها درجا بزند و روندی نداشته باشد.

 

این مطلب را نیز بخوانید: تشخیص حجم های مشکوک

 

توجه بکنید که این نقدینگی هست که باعث رشد سهم می شود و اگر سهمی هر چقدر  هم خوب باشد ولی در آن شاهد گردش نقدینگی نباشیم آن سهم به سختی حرکت خواهد کرد بنابراین ما باید همواره به این نکات توجه کافی داشته باشیم.

در واقع یکی از تفاوت های اصلی تحلیگر و معامله گر اینجا مشخص می شود چرا که معامله گر همواره در حال رصد جریان نقدینگی هست ولی تحلیلگر اصلا به این موضوع توجه نمی کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1620
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد راز تشخیص ورود و خروج پول هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *