تکنیک مهم در تشخیص نقدشوندگی سهام

2032 بازدید

مبحث تشخیص نقدشوندگی سهام یکی از مباحث مهم در بورس ایران هست که به ما کمک می کند تا در تله ی برخی از سهم ها گیر نیفتیم و می تواند ما را از ضرر های جدی نجات بدهد.

ما همیشه به خیلی از دوستان توصیه می کنیم که به مفهوم حدضرر اهمیت زیادی بدهند ولی برخی از دوستان در جواب می گویند که بعضی از سهم ها فورا در صف فروش قفل می شوند و نقدشوندگی بسیار پایینی دارند و اجازه نمی دهند که ما به حدضرر خود پایبند باشیم ولی این موضوع راهکار مهمی دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

در بورس ایران خیلی از سهم ها تمایل دارند که مثل گذشته ی خودشان رفتار بکنند و مشابه آن حرکت بکنند و ما از این نکته می توانیم نقدشوندگی خیلی از سهم ها را بررسی بکنیم.

 

این فیلم آموزشی را نیز مشاهده بکنید: راز تشخیص نقدشوندگی سهام

 

برای این کار نیاز است که ما سابقه ی ریزش های این سهم ها را طی دو سال گذشته بررسی بکنیم و اگر مشاهده کردیم که این سهم ها هنگام ریزش های بزرگ بازار مدام در صف های فروش سنگین قفل می شوند آن موقع متوجه می شویم که این سهم ها نقدشوندگی خوبی ندارند ولی در صورتی که این سهم ها هنگام ریزش های بازار معاملات روانی داشته باشند و فورا در صف فروش سنگین قفل نشوند آن موقع متوجه می شویم که این سهم ها نقدشوندگی خوبی دارند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=2360
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تکنیک مهم در تشخیص نقدشوندگی سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.