تغییر کارگزار ناظر چیست؟

2748 بازدید

مواقعی که شما قصد این را دارید که سهام شما به سبد یک کارگزاری جدید منتقل بشود باید از گزینه ی تغییر کارگزار ناظر استفاده بکنید.

به عنوان مثال شما سهام نماد خساپا را در کارگزاری X خریداری کرده اید و اینجا شما این سهام را فقط می توانید در همین کارگزاری X به فروش برسانید مگر اینکه از گزینه ی تغییر کارگزار ناظر استفاده کرده باشید.

برای این کار باید شما به سایت کارگزاری مقصد بروید و در آن جا درخواست تغییر کارگزار برای سهام مورد نظرتان بدهید تا بعد 24 الی 72 ساعت کاری به درخواست شما رسیدگی شود.

همچنان کسانی که سهام صندوق دارا یکم را از طریق اپ ها یا شعب بانکی منتخب سازمان بورس خریداری کرده اند نیاز به تغییر کارگزار ناظر دارند و باید برای این کار به سایت کارگزاری مورد نظرشان بروند و در آن جا برای نماد دارا یکم این درخواست را ثبت بکنند تا سهام صندوق مورد نظر در سبد بورسی ظاهر بشود.

بنابراین مواقعی که شما تمایل دارید که در چند کارگزاری مختلف حساب داشته باشید و از خدمات آن ها بهره مند بشوید احتمالا به این موضوع نیاز پیدا خواهید کرد.

توجه بکنید در صورتی درخواست شما قبول خواهد شد که شما آن تعداد سهم را واقعا در یک کارگزاری دیگر خریداری کرده باشید در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1586
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

6 نظر در مورد تغییر کارگزار ناظر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام، من فقط از یک کارگزاری استفاده میکنم (مفید) و تا حالا برای دو سهم که از همان کارگزاری خرید کرده بودم دچار مشکل شدم و گفتند باید تغییر کارگزار بزنم. با توجه به اینکه از همان کارگزاری خرید کرده بودم هیچ پاسخی برای این اشکال در سیستم نداشتند. آیا میدانید به چه دلیل دیگری بجز آتچه در بالا مطرح کردید نیاز به استفاده از تغییر کارگزار هست؟

    1. سلام
      تغییر کارگزار ناظر زمانی نیاز است که سهم های مختلف در چندین کارگزاری داشته باشید و اگر مشکل شما حل نشده است توصیه می کنم این مورد را با کارگزار خود در میان بگذارید.

  2. سلام. میخواستم بدونم شما آموزش ودوره دارید .به غیر ازانجا چه راه ارتباطی دیگه با شما هست

    1. با سلام
      در صورت ارائه بسته های جامع آموزشی در سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
      همچنین راه های ارتباطی متعددی برای ارتباط با پشتیبانی سایت در بخش درباره ی ما قرار داده شده است.