آموزش میانگین متحرک

2747 بازدید

یکی از مهمترین مباحث علم تحلیل تکنیکال مبحث آموزش اندیکاتور میانگین متحرک می باشد چرا که ما با استفاده از آن به راحتی می توانیم حمایت ها و مقاومت های نمودار یک سهم را مشخص بکنیم بنابراین حتما توصیه می کنم که به این آموزش میانگین متحرک توجه بکنید.

ما کلا دو نوع اندیکاتور میانگین متحرک داریم:

1- میانگین متحرک ساده (SMA) : میانگین متحرک ساده حاصل میانگین قیمت سهام در یک بازه ی زمانی مشخص می باشد.

2- میانگین متحرک نمایی (EMA) : میانگین متحرک مشابه میانگین متحرک ساده می باشد با این تفاوت که هر چقدر به انتهای بازه ی زمانی نزدیکتر می شویم قیمت سهام تاثیر بیشتری را در محاسبه ی میانگین متحرک نمایی ایفا می کند.

 

توصیه می کنم این فیلم را نیز مشاهده بکنید: آموزش کاربردی نوسانگیری

 

توجه بکنید که هر نمودار یک میانگین متحرک معتبری را برای خود دارد و ما باید بر حسب آزمون و خطا این میانگین های متحرک را شناسایی بکنیم به عنوان مثال برخی نمودار ها به میانگین های متحرک کوتاه مدت (10 و 20 روزه) واکنش نشان می دهند و برخی ها هم به میانگین های متحرک میان مدت (50 و 62 روزه) واکنش خوب دارند.

مهمترین کاربرد میانگین متحرک در تعیین حمایت ها و مقاومت های سهم می شود همینطور از دیگر کاربرد های میانگین متحرک می توان به تعیین استراتژی معاملاتی از طریق تقاطع میانگین های متحرک اشاره کرد.

بنابراین این به هنر تحلیلگر بستگی دارد تا بتواند این میانگین های متحرک را شناسایی بکند و از آن ها در جهت تعیین حمایت ها و مقاومت ها استفاده بکند پس توصیه می کنم حتما فیلم آموزش اندیکاتور میانگین متحرک در بالای صفحه را تماشا بکنید.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1598
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد آموزش میانگین متحرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *