پولبک چیست؟

3069 بازدید

یکی از مفاهیم مهم تحلیل تکنیکال مفهوم پولبک در بورس می باشد چرا که در اکثر روند های صعودی ما شاهد آن هستیم و قیمت معمولا بعد شکست یک سطح مقاومتی بهش پولبک می زند.

در ابتدا ما باید مفهوم پولبک را یاد بگیریم و اصلا ببینیم که آن چه کاربرد های در روند تحلیلی ما دارد.

پولبک چیست ؟ منظور از پولبک این است که وقتی سهمی یک سطح مهمی را می شکند ممکن است بعد مدتی دوباره به آن برگردد ، حال ممکنه آن یک سطح مقاومتی باشد یا یک سطح حمایتی.

برای اینکه این مفهوم را به صورت کامل یاد بگیریم نیاز است که با مفهوم حمایت و مقاومت آشنا باشیم.

 

همچنان می توانید این فیلم آموزشی را تماشا بکنید: آموزش حمایت و مقاومت

 

برای مثال ما در نمودار زیر سه سطح مهم و کلیدی را مشخص کردیم که در نمودار به عنوان حمایت و مقاومت عمل کرده اند:

 

 

سطح اول (سطح پایینی) : این سطح که حوالی 119 تومان می باشد قبل شکسته شدن به عنوان مقاومت عمل می کرد ولی بعد اینکه سطح مورد نظر شکسته شد نمودار بعد مدت کوتاهی به بالای سطح 119 تومان برگشته و اصطلاحا به آن پولبک زد و سپس به راه خود ادامه داد.

سطح دومی (سطح وسطی) : این سطح که حوالی 155 تومان می باشد قبل شکسته شدن به عنوان مقاومت عمل می کرد ولی بعد اینکه سطح مورد نظر شکسته شد نمودار بعد مدت کوتاهی به بالای سطح 155 تومان برگشته و اصطلاحا به آن پولبک زد و سپس به راه خود ادامه داد.

سطح سومی (سطح بالایی) : این سطح که حوالی 190 تومان می باشد قبل شکسته شدن به عنوان مقاومت عمل می کرد ولی بعد اینکه سطح مورد نظر شکسته شد نمودار بعد مدت کوتاهی به بالای سطح 190 تومان برگشته و اصطلاحا به آن پولبک زد و سپس به راه خود ادامه داد.

پس همانطور که دیدید مفهوم پولبک در بورس یک مفهوم کاملا ساده و در عین حال کاربردی می باشد و ما با یادگیری آن می توانیم به روند معاملاتی خود بهبود ببخشیم.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1412
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد پولبک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *