حد سود چیست؟

2759 بازدید

حد سود در واقع سطح قیمتی هست که هر وقت قیمت شرکتی به آن سطح برسد ما باید سهام آن شرکت را بفروشیم و به اصطلاح سود خود را برداشت بکنیم.

برای تعیین حد سود ما ابتدای باید هدف قیمتی یک سهم را پیدا بکنیم و برای این کار ما می توانیم از ابزار های مختلف تحلیل تکنیکال مانند خطوط روند یا فیبوناچی ها یا کانال کشی استفاده بکنیم و همینطور برخی افراد جهت تعیین هدف سهمی از ابزار های تحلیل بنیادی مانند مفهوم ارزش گذاری سهام و همینطور P/E استفاده می کنند.

بعد تعیین هدف سهم ما باید حد سود را هم مشخص بکنیم و معمولا حد سود سهمی را کمی پایین تر از هدف می گذارند به طوری که اگر هدف سهمی 2200 ریال باشد ما حد سود را 2100 ریال تعیین می کنیم دلیل این کار هم مشخص است چون احتمالا در هدف سهم کمی فشار فروش بالا خواهد بود و به همین خاطر ما سعی می کنیم سهم مورد نظر را کمی پایین تر به فروش برسانیم تا بعدا به مشکل نخوریم.

توجه بکنید که رعایت حد سود بسیار ضروری می باشد چرا که خیلی وقت ها پیش آمده که طرف حدسودش فعال شده ولی چون سهم صف خرید بوده فرد مورد نظر به طمع سود بیشتر سهمش را نفروخته است ولی بعد چند روز قیمت سهم شروع به افت کرده است و در صف فروش قفل شده است و این باعث می شود که بخش عمده ی سود طرف از دست برود.

و همینطور تعیین میزان حدسود بسیار مهم است و اگر فرد معامله گر استراتژی میان مدتی دارد باید حدسود بزرگی را انتخاب بکند و اگر استراتژی کوتاه مدتی و نوسانی دارد باید حدسود کوچکی را تعیین بکند پس انتخاب حدسود هم در نوع خود مهم می باشد و این موضوع برای استراتژی های معاملاتی مختلف متفاوت می باشد.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1643
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد حد سود چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.