آموزش نوسانگیری همراه با قواعد آن

2854 بازدید

شاید مبحث آموزش نوسانگیری یکی از مهمترین موضوعات آموزش معامله گری باشد چرا که نوسان گیری در بازار های رکودی همواره سود های خوبی را برای معامله گران داشته است ولی با این حال نوسان گرفتن برخی شرایط ویژه ای دارد که ما باید آن ها را رعایت بکنیم:

  • نوسان گرفتن در بازار های صعودی ممنوع! چرا که باعث جا ماندن ما از روند صعودی می شود.

  • نوسان گرفتن در بازار های نزولی و اصلاحی هم ممنوع می باشد! چرا که عمدتا باعث ضرر و زیان معامله گر می شود.

  • نوسان گرفتن فقط در بازار های رکودی و نوسانی مجاز است.

حال سوال پیش می آید که از کجا بفهمیم که بازار رکودی می باشد؟! در جواب اینطوری می توانیم بگوییم که هر وقت بازار یک اصلاح سنگین و میان مدتی کرده باشد و بعد آن داخل یک محدوده ی خاصی کف سازی بکند و همینطور نقدینگی کافی در بازار وجود نداشته باشد که آن را رشد بدهد آن موقع ما وارد روند رکودی شده ایم.

نکته ی مهم دیگری که وجود دارد این است که پدیده ی نوسان گیری همیشه با بخشی از سرمایه انجام می شود و معمولا اکثر نوسانگیری ها به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت به شمار می روند.

برای نوسان گرفتن همیشه باید دنبال یک چیز باشیم آن هم دنبال مفهومی به نام الگو های تکراری!

منظور از الگو های تکراری این است که برای مثال نمودار سهمی برای چندین بار به یک خط روند واکنش داده باشد و یا اینکه نمودار همواره داخل یک کانال حرکت بکند و یا این که نمودار به انواع میانگین های متحرک و چنگال ها و … واکنش نشان بدهد.

بهتر است اینطوری بگوییم باید فرد معامله گر نمودار سهم مورد نظر را باز بکند و دنبال یک الگوی تکرار شونده بگردد و قطعا هر نمودار به یک سری موارد خاص حساسیت های ویژه ای دارد.

برای مثال نمودار زیر به یک کانال حساسیت نشان می دهد و افراد برای نوسان گرفتن در آن باید سهم را در کف خریده و در سقف بفروشند:

 

یا برای مثال دیگر سهم زیر به خط روند حساسیت ویژه ای نشان می دهد:

 

بنابراین برای آموزش نوسانگیری باید شخص معامله گر در مباحث تحلیل تکنیکال سر رشته داشته باشد و قطعا اگر کسی در مباحث تحلیل تکنیکال تمرین و تکرار کافی داشته باشد به راحتی می تواند در امر نوسانگیری هم موفق بشود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1810
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد آموزش نوسانگیری همراه با قواعد آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خدا قوت
    دیدگاه شما را درباره نوسانگیری خواندم. درخواست بنده این هست که درباره نوساانگیری روزانه و مخصوصا خرید از صف فروش توضیحات کاملی ارائه بفرمایید.