تعیین مقاومت سهم ها

3047 بازدید

تاکنون زیاد پیش آمده که شما برای سهم خود مقاومت تعیین کرده اید و به خیال خود پیش بینی کرده اید که اگر قیمت به این محدوده برسد خواهید ریخت و به همین خاطر اقدام به فروش سهام خود کرده اید ولی قیمت بعد از اندکی نوسان زیر آن توانسته آن را رو به بالا بشکند و به روند صعودی خود ادامه بدهد و اینجاست که به این نتیجه رسیده اید که تعیین مقاومت سهم ها کار سختی می باشد.

حال سوال اینجاست که چطور می توان اصلی ترین مقاومت سهم را شناسایی کرد؟

در پاسخ می توان گفت که ما اصطلاحا دو نوع ریزش قیمتی داریم:

  • نوع اول ریزش موقتی سهم می باشد که معمولا خیلی کوناه مدت بوده و قیمت معمولا بعد آن به زودی به روند صعودی خود بر می گردد.

  • نوع دوم هم اصلاح بلند مدت یا به اصطلاح سقوط قیمت می باشد که معمولا در انتهای روند های اصلی رخ می دهد و بعد آن قیمت وارد یک اصلاح فرسایشی می شود و سال ها طول می کشد که قیمت از اصلاح خود خارج بشود.

اینجاست که یک نکته ی مهم پیش روی ما هست و آن هم اینکه استراتژی معاملاتی ما به چه شکلی می باشد و هر استراتژی برای خود تاکتیک متفاوتی دارد.

اگر استراتژی معاملاتی ما کوتاه مدت و نوسانی می باشد آن گاه ما همواره باید دنبال اصلاح های نوع اولی یا کوتاه مدت باشیم و با استفاده از ابزار های متعدد تحلیل تکنیکال به راحتی می توان مقاومت ها سر راه قیمت را شناسایی کرد.

ولی اگر استراتژی ما میان مدت هست و حداقل می خواهیم سهمی را که خریده ایم برای چندین ماه نگه داریم اینجاست که باید دنبال اصلاح بلند مدت یا نوع دوم  بازار باشیم و مهمترین ابزار ما در تشخیص این اصلاح ها تحلیل بنیادی می باشد.اگر ما به راحتی بتوانیم عامل اصلی رشد سهم مان را تشخیص بدهیم آن موقع بخش اعظمی از راه را طی کرده ایم و هر وقت این عوامل اصلی رشد سهم شروع به کمرنگ و ضیف شدن کردند آن موقع باید احتیاط بکنیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1405
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تعیین مقاومت سهم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.