4 شرط اصلی تحلیل سهم

2707 بازدید

یک معامله گر قبل از هر چیزی باید شرایط اولیه یک سهم را بررسی بکند تا بتواند استراتژی معاملاتی خود را به خوبی در آن پیاده سازی بکند. بنابراین قبل از تحلیل سهمی حتما 4 فاکتور زیر را بررسی نمایید:

1- میزان ارزش معاملات:

اهمیت میزان ارزش معاملات همیشه در بازار های نزولی مشخص می شود و سهامی که ارزش معاملات بالایی دارند هیچ وقت در صف خرید و یا صف فروش قفل نمی شوند و سرمایه گذار هر وقت اراده بکند می تواند سهام خود را بفروشد.

برای تشخیص این موضوع باید به بخش ارزش معاملات سهم مربوطه مراجعه بکنید و سهمی که به صورت میانگین ارزش معاملات روزانه ی بیش از 100 میلیارد تومان دارد می تواند به عنوان سهم ایده آل در نظر گرفته بشود.

2- وضعیت سهامدار عمده:

بهتر است همیشه سهامی را انتخاب بکنیم که سهامدار عمده ی فروشنده نداشته باشد. چرا که فروش سهامدار عمده  باعث ایجاد ترس و وحشت در سهامداران معمولی می شود.

3- وضعیت توقف سهم:

هیچ وقت سهامی را نخرید که توقف آن ها بیش از حد معمول طول می کشد.چرا که برخی سهم ها به راحتی متوقف می شوند ولی بازگشایی آن ها به سختی اتفاق می افتد.

شما با مراجعه به سابقه ی یک سهم به راحتی می توانید این موضوع را بررسی بکنید.

4- میزان رشد سهم:

همیشه این را در تحلیل سهم ها در نظر بگیرید که سهمی که موقع رشدش حجم معاملات بسیار پایینی دارد و در صف خرید قفل می شود آن موقع به احتمال فراوان موقع اصلاح هم در صف فروش قفل خواهد شد چرا که این سهم در طول روند خود حجم معاملاتش بسیار پایین بوده و اکثر سهامداران آن ها در سود های سنگینی می باشند و قطعا آن ها با کوچکترین تحرکی در بازار تبدیل به فروشندگان سهم خود خواهند شد ، پس حتما این موارد را در بررسی های خود در نظر بگیرید.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://honartahlil.com/?p=1802
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوک
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 4 شرط اصلی تحلیل سهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.